Er wordt steeds gezocht naar nieuwe afzetmarkten voor Belgische fruit, en in het kader daarvan voert BelOrta momenteel een grootse promotiecampagne voor de Conference peer in India. Dat gebeurt in Mumbai, Delhi en Bangalore in samenwerking met een Indiase filmster en een topchef. De Belgische Conference peer van BelOrta is momenteel beschikbaar in toonaangevende winkels in heel India.

BelOrta werkt voor de introductie van de Belgische peer in India samen met Vlaams minister van Landbouw Joke Schauvliege, VLAM, SALK, het Departement Landbouw en Visserij en Flanders Investment & Trade. Deze peer heeft voor de Indiase consument een vreemd rusty uitzicht en een aparte vorm. Daarom moeten de troeven van de Conference peer extra in de verf worden gezet.

Onlangs werd de Belgische Conference peer voorgesteld op een persconferentie in Mumbai in het bijzijn van honderdvijftig journalisten. De populaire Bollywoodacteur Sonu Sood werd ingeschakeld als ambassadeur van de Conference. Samen met topchef Ranveer Brar vertegenwoordigt Sonu Sood de Belgische peer tijdens events, op sociale media en op televisie.

Er was een massale affichecampagne en er werd een cross media plan uitgerold via de sociale media, op televisie en radio en in een groot familiepark. Indiase consumenten hebben gedurende twee maanden kunnen proeven van de Conference tijdens tastings in diverse winkelketens in Mumbai, Delhi en Bangalore. De peer is er los te koop, maar ook in een aangepaste kleinverpakking met de afbeelding van de Indiase superster Sonu Sood. Nu is het afwachten of de Conference peer in de smaak valt bij de consumenten.

In 2017 word de focus verlegd naar Belgische appelen. Sinds een drietal jaar is India een belangrijke bestemming geworden voor Belgische appelen. Het land staat nu al in de top 5 van grootste exportlanden voor dit product. Dankzij extra subsidies van minister Schauvliege kan BelOrta ook voor appelen een intensieve promotiecampagne uitrollen in 2017.