BelOrta blijft zeer actief op de Indiase markt. Na de grootschalige lanceringscampagne in India voor de Conferencepeer is er nu in hetzelfde land een campagne ter promotie van BelOrta appels. De afgelopen jaren is de export van Belgische appels naar India in een recordtempo toegenomen. Om dat nog te stimuleren, worden de Indiase consumenten en handelaars de komende maanden benaderd via social media, langs de weg, op de winkelvloer, op consumentenevents en vroegmarkten.

Het einddoel van de campagne is het verbeteren van de marktpositie van de Belgische appel. Een uitgebreid marketing- en communicatieplan wordt de komende maanden uitgerold in 6 Indiase steden: Mumbai, Delhi, Bangalore, Chennai, Hyderabad en Lucknow. Bollywoodster Sonu Sood en celebrity chef Ranveer Brar zijn net als bij de Conferencepeer ambassadeurs van de campagne.

Met de slogan Give your loved ones the juiciness of Belgian apples worden de appels van BelOrta in de markt gezet als een lekker geschenk. Dat wordt de komende maanden ondersteund door degustaties op de winkelvloer van bijna alle Indiase supermarktketens.

Om zo veel mogelijk consumenten richting supermarkt te lokken, is er een reclamecampagne langs de weg, op taxi’s, op zonneschermen voor in de wagen en via social media. Sponsoring van consumentenevents en promotiemateriaal moeten de Belgische rode appels superpopulair maken bij Indiase gezinnen, maar de campagne richt zich ook tot de kleinere handelaars en straatventers via acties op vroegmarkten.

In 2016 werden een kleine 10.000 ton Belgische appels geëxporteerd naar India.