Palm Belgian Craft Brewers, bekend van onder meer Palm, Rodenbach, Cornet en Brugge Tripel, kan rekenen op een forse investering. Het Nederlandse Bavaria, dat de brouwerij uit Steenhuffel vorig jaar kocht, investeert zo’n 20 miljoen euro. Dat geld zal voornamelijk gebruikt worden om de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur te moderniseren. Eerder kondigde Bavaria al investeringen van 2,3 miljoen euro aan voor de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.

Naast de investering in de productieapparatuur, wordt ook het merk Palm onder handen genomen. “Na de relaunch van Rodenbach en Brugge Tripel, alsook de lancering van Cornet, is de tijd gekomen om ook het merk Palm te actualiseren”, klinkt het bij de brouwerij. Zo krijgt de Palm-familie, met Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a. en Dobbel Palm, een eigentijdse verpakking. De nieuwe uitstraling is strak en vereenvoudigd, met oog voor de iconische Palm-elementen. Onder andere het Palm-paard en de lauwerkrans met palmtakken keren terug. Maar ook de kleurcombinatie groen en rood maakt haar wederoptreden. Met de slogan Palm, tijd voor iets ambers zal het redesign kracht worden bijgezet.

De brouwerij heeft de ambitie om met haar rijk portfolio aan ambachtelijke bieren, binnen het wereldwijd distributienetwerk van Bavaria, verder te groeien. “In het afgelopen jaar zijn onze bieren al in een tiental landen succesvol geïntroduceerd”, luidt het. Met 31,2 miljoen consumpties per jaar in de Benelux is Palm bovendien het meest verkochte amberbier in België en Nederland.

Palm Belgian Craft Brewers stelt in België ongeveer 200 mensen tewerk.