bakkerBakkerij Frank opent op 11 juni zijn volledig vernieuwde winkel in de Hoge Brugstraat 3A in Heist-op-den-Berg. Frank en Nancy zijn de vierde generatie die de ambachtelijke bakkerij open houden. Met hun vernieuwde winkel en het gebruik van moderne communicatiemiddelen zijn ze klaar voor ambachtelijk ondernemen in de 21ste eeuw.

“Voor de inrichting hebben we gekozen voor Italiaans design met een warme toets”, licht Nancy toe. “Het is strak maar straalt een gezellige sfeer uit door de materialen en de kleuren die we gebruiken. De vloer heeft een mozaïekmotief en de winkeltoog is opgemaakt in zwarte steen met grijze  betonelementen. Het is een combinatie die er samen met het ontwerp voor zorgt dat de ambachtelijke bakkersproducten beter zichtbaar zijn en er nog lekkerder uitzien.” Bakkerij Frank heeft vanaf nu ook een koffiehoek. “Hierdoor kunnen we nu een ontbijt verkopen in plaats van enkel een koffiekoek.”

Via een scherm in de winkel en op de Facebookpagina van de bakkerij worden video’s getoond van de artisanale productie van de bakker. Hiervoor werd een beroep gedaan op een professionele communicatiefirma.

“Het verhaal van Frank en Nancy is een mooi voorbeeld van modern ondernemerschap in de bakkerijsector”, bevestigt Philip Peeters. Als projectverantwoordelijke voor Bakkersinfo.be, het ondernemersplatform voor artisanale bakkers van VLAM, adviseert hij samen met zijn team artisanale bakkers in hun marketing. “Steeds meer bakkerijen kiezen voor modern design om hun klanten te lokken. Dit speelt in op de totale beleving van de klanten. Een ambachtelijke bakker is een vakman met unieke producten. Een winkel moet dit ook uitstralen. Ook het gebruik van de video’s en de Facebookpagina zijn perfecte keuzes om het artisanale karakter van de bakkerij uit te spelen.”

Tijdens het openingsweekend van 11 en 12 juni vraagt het bakkerskoppel ook om Make-a-Wish  te steunen. Met dit gebaar willen ze kinderen helpen die zwaar ziek zijn. “Door hun openingsweekend te koppelen aan een goed doel, gebruiken Frank en Nancy hun lokale kracht voor een maatschappelijk doel. Een voorbeeld van duurzaam ondernemen waar heel wat grotere bedrijven van kunnen leren”, meent Philip Peeters.