managementboekOmnichannel in retail. Het antwoord op e-commerce van Gino Van Ossel, uitgegeven door Lannoo, is verkozen tot Managementboek van het Jaar 2015. Het boek was volgens Managementboek.nl het beste van 250 inzendingen.

Het juryrapport is uitermate lovend: “Hoewel de titel anders doet vermoeden, is dit boek voor een brede doelgroep interessant: van retailer tot fabrikant en consument. De integrale benadering en concrete uitwerking maken dat het breed en goed toepasbaar is. Zowel conceptueel als anekdotisch is het boek goed onderbouwd en de auteur is niet bang om stelling te nemen, wat zorgt voor een duidelijke en hoopgevende boodschap. […] een boek dat een hoge mate van actualiteitswaarde heeft en zich richt op een ontwikkeling die de komende jaren alleen maar belangrijker zal worden. Een boek geschikt voor zowel professional als leek, voor de denker en de doener, de gelegenheidslezer en de alleslezer.”

In het boek reikt Gino Van Ossel concrete oplossingen aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen. Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merkartikelfabrikanten in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf en de eigen sector.

Gino Van Ossel is professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School. Hij geldt als één van Europa’s topexperts inzake retailmanagement, winkelgedrag & omnichannel. Hij adviseert toonaangevende retailers en merkartikelfabrikanten in hun strategie en is een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland.