SCHELLE/WILLEBROEK/DUFFEL – San Marco Village in Schelle was het decor voor de Nacht van de kmo. In aanwezigheid van 500 bedrijfsleiders werd er hulde gebracht aan verdienstelijke ondernemers. Michel Permeke van Garage Permeke, de eerste verdeler van Ford-wagens in Europa, ontving de kmo carrièrreprijs.

De trofee voor de meest belovende kmo ging naar Antilope De Bie Printing uit Duffel. Het familiebedrijf toont volgens de jury en de aanwezige ondernemers via overnames een sterk groeiprofiel in de drukkerijsector. Op niet minder dan drie maanden tijd is deze onderneming het resultaat van de samensmelting van vier bedrijven geworden: De Bie Printing uit Duffel, Antilope Printing uit Lier, Drukkerij Van Goethem uit Mortsel en Drukkerij Favorit uit Hoboken.

Bart De Bie, ceo Antilope De Bie Printing: “Het is de bekroning van een zeer druk jaar en hard werken. Uiteraard ook met bijzondere dank aan al onze medewerkers. Het bevestigt dat we met onze visie op de grafische sector, groeien door overnames, op het juiste spoor zitten.”

Patrick Van der Avert van Atradius en Koen Van Pottelbergh van Eyes for the World.

Twee keer prijs voor Eyes for the World

Robojob uit Heist-op-den-Berg grijpt naast de trofee voor het meest belovend exportbedrijf, want die bekroning ging tijdens de Nacht van de kmo naar Eyes for the World. Het bedrijf uit Willebroek mocht twee keer vieren, want oprichter Koen Van Pottelbergh nam de trofee voor de persoonlijkheid van het jaar mee naar huis. Met zijn project Eyes for the World schenkt hij voor elke bril die hij verkoopt, een tweede bril weg aan een kansarm kind in de wereld.

“Trots om deze twee prijzen te winnen. Bedankt aan alle stemmers om te geloven in wat we doen”, reageert Koen Van Pottelbergh op sociale media.

De trofee voor het idee van het jaar ging naar Switch uit Antwerpen. Voor de trofee voor de meest belovende groeier in tewerkstelling was Edialux uit Bornem geselecteerd, maar daar ging de prijs naar Eskatrans uit Turnhout.