De zomer is achter de rug en daarmee ook de voorbereidingen van Anrolo. Als vertegenwoordiger van CoolCasc gaat het bedrijf uit Rumst nu voluit op zoek naar verdelers voor de helmcovers. “We richten ons tot skiwinkels, fietsenwinkels, speelgoedzaken en dergelijke om deel uit te maken van ons distributienetwerk”, aldus Serge Pilaet, zaakvoerder van Anrolo.

CoolCasc werd uitgewerkt door de Spaanse Mar Peire Nadal. Tijdens een skivakantie in 2007 wilde ze haar kinderen beter herkennen op de skipiste. “Ze kwam op het idee om visueel aantrekkelijke covers voor helmen te maken.”

In de loop der jaren verwierf CoolCasc een belangrijke positie op onder andere de Spaanse, Italiaanse, Oostenrijke en Franse markt. In de Benelux had CoolCasc nog geen terrein gewonnen. “Als fervent skiër was ik gestart met het onderhouden van skimateriaal”, legt Serge Pilaet uit. “Op een beurs kwam ik Mar Peire Nadal tegen en spraken we over haar business. De bal is dan aan het rollen gegaan en vandaag zijn we vertegenwoordiger voor CoolCasc in de Benelux.”

Meer dan skiën

Anrolo verkoopt de helmcovers van CoolCasc niet rechtstreeks in een eigen winkel, noch via een webshop. In Rumst bevindt zich wel een magazijn met een voorraad van de producten en van daaruit worden winkels ondersteund met marketing- en promotiemateriaal. “Het is naar die winkels waar we nu naar op zoek gaan om ons netwerk uit te rollen”, verduidelijkt Serge Pilaet.

CoolCasc is bovendien meer dan alleen covers voor skihelmen. De ontwerpen passen op elke helm, om te fietsen, paardrijden, skaten of bij het motorrijden. “De komende jaren willen we vooral werken aan het promoten van fietshelmen. Door kinderen te laten kiezen uit meer dan 260 verschillende ontwerpen, moet de helm opnieuw als hip worden beschouwd en zonder schaamte gebruikt worden.” Ondertussen werd ook een lijn voor wielerclubs ontwikkeld waarbij de clubs een gepersonaliseerde opdruk kunnen laten maken.