BERLAAR – Ann Van Dessel is toegetreden tot de raad van bestuur van badkamerspecialist Steylaerts. De marketing directeur van Akzo Nobel wordt zo na voorzitter Mark Duyck (WDP), Dirk Theuns (IKO) en Stefan Van Buggenhout (CRH) de vierde onafhankelijke bestuurder van het Berlaarse bedrijf.

Steylaerts, bekend als specialist in badkamerrenovaties en sedert 1961 gevestigd in Berlaar, verhuist in de zomer naar Lier. Het is maar een van de vele opmerkelijke stappen die de firma de afgelopen jaren heeft gezet. Om de verdere groei  te ondersteunen, was er nood aan een marketingspecialist in de raad van bestuur waarin naast de onafhankelijke bestuurders ook ceo Patrick Steylaerts zetelt.

Patrick Steylaerts:  “Wij hebben een zeer goed werkende marketingafdeling onder leiding van onze marketing directeur Mathieu Meeûs, maar hij was het enige directielid dat niet echt een klankbord had in onze raad van bestuur.  We zijn daarom op zoek gegaan naar een kandidaat met de vinger aan de pols bij de razendsnelle evolutie die we meemaken op het gebied van marketing.  Ann Van Dessel had het ideale profiel en bleek ook perfect  te passen binnen onze bedrijfscultuur. ” 

Ann Van Dessel is handelsingenieur en is na eerdere succesvolle ervaringen bij onder meer Mars, Nokia, Kinepolis en bpost nu marketing directeur bij de Nederlandse multinational  Akzo Nobel, gespecialiseerd in verven en lakken met merken als Sikkens, Trimetal en Levis.

Toegevoegde waarde

Ann Van Dessel: “Ik ben erg vereerd om dit mandaat op te nemen. Steylaerts is een dynamische familieonderneming met stevige groeiambities en een erg open bedrijfscultuur.  Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik met mijn specifieke ervaringen de organisatie kan helpen om haar doelstellingen te realiseren.”

Patrick Steylaerts: “Jaren geleden hebben wij de stap gezet naar een raad van bestuur met daarin een aantal onafhankelijke bestuurders, waaronder de voorzitter.  Geen evident besluit voor een kmo.  Maar het is een van de allerbeste beslissingen die we ooit hebben genomen.  Ik ben ervan overtuigd dat ook Ann voor een belangrijke toegevoegde waarde zal  zorgen en dat ze met haar adviezen onze marketing mee verder zal helpen professionaliseren.”