Meer dan 130 ondernemers verzamelden in The Tree in Lier voor de nieuwjaarsreceptie van Amicale Antwerpen. Het netwerkplatform werd 14 jaar geleden opgericht om bedrijven op een laagdrempelige manier met elkaar in contact te brengen. Dat gebeurt via maandelijkse netwerklunches. De partners van Amicale Antwerpen zijn San Marco Village, Group S, KPMG, Telmacom Telemarketing, D’Hondt Insurance, ROIboosting en AFAS Software. Gastheer Johnny Crijns van San Marco Village heette de aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie welkom met een bondige voorstelling van Amicale: “Wij zijn vrienden, die graag eten en drinken.”

Vooraleer te genieten van een walking dinner kregen de genodigden nog eerst tips van Chris Cotteleer van ROIboosting. De succes- en groeicoach heeft voor elke letter van het alfabet een principe over groei. Zo komt hij tot zijn nieuwe boek 26 Principles of Growth. “Er bestaat in de natuur geen status quo”, zegt Chris Cotteleer. “Ofwel groeien planten ofwel sterven ze. Dat is net zo in het bedrijfsleven.” Na afloop kreeg iedereen in ruil voor een visitekaartje zijn boek mee.

De basisformule van Amicale Antwerpen zijn de maandelijkse netwerklunches waarbij elke partner twee genodigden meebrengt. Met slechts 20 à 30 aanwezigen kan er in beperkte groep worden genetwerkt. Iedereen krijgt zo de kans om zich tijdens de lunch voor te stellen. Er zijn nog verschillende andere Amicales in de provincie Antwerpen met telkens verschillende partners. Zo is er een Amicale in Schelle, Mechelen en Heist-op-den-Berg.