MECHELEN/SUNNYVALE – LiveReach Media, gevestigd in Silicon Valley en marktleider in het aanbieden van analysetools voor place-understanding en reclame, heeft een meerderheidsbelang genomen in het Mechelse bedrijf Newfusion.

De twee bedrijven gaan samenwerken om een Europese markt te ontwikkelen voor het analytics- en reclameplatform van LiveReach Media voor de plaatsgebonden en out-of-home toepassingen van bedrijven en organisaties. Dit platform van LiveReach Media biedt dankzij realtime analytics heel wat sterke inzichten aan klanten zoals luchthavens, bioscopen, handelaars, cafés & bars, restaurants en andere openbare plaatsen.

Newfusion is een toonaangevend digital marketing-bedrijf dat technologie en services aanbiedt aan heel wat grote Europese bedrijven. “We keken ernaar uit om onze technologie en oplossingen ook naar Europese klanten te brengen, en de samenwerking met Newfusion stelt ons in staat om uit te breiden naar Europa en andere internationale markten”, zegt Steve Troyer, ceo en medeoprichter van LiveReach Media. “Toen we begonnen samen te werken met New Fusion wisten we meteen dat we het juiste team hadden gevonden om LiveReach Media Europe in het leven te roepen.”

Adi Jain, de huidige Vice President of Product van LiveReach Media, zal LiveReach Media Europe leiden als uitvoerend voorzitter. Vincent Nys, medeoprichter van Newfusion, wordt general manager van LiveReach Media Europe.

Biohacking

Eric Van Zele, voorzitter van Newfusion: “LiveReach Media biedt ons een unieke oplossing die geknipt is voor onze huidige klanten en voor de hele markt van out-of-home en retail place-based marketing. We zijn ervan overtuigd dat we samen LiveReach Media Europe op de kaart zullen zetten als een leider op het gebied van place-based en out-of-home analytics en reclame.”

Newfusion haalde vorige jaar de wereldpers na de ontwikkeling van toegangscontrole aan de hand van biohacking. Werknemers krijgen daarbij een elektronische chip ingeplant om zo het kantoor binnen en buiten te kunnen.